Plaats een zoekertje

Antwoorden op vragen van onze gebruikers

In onze FAQ beantwoorden we vragen die onze gebruikers ons hebben gesteld en sorteren we ze in categorieën: Hoe werkt BikeExchange?, Bestellen, verzenden en betalen, fietsadvies en algemene informatie.

Hoe werkt BikeExchange?

Wat is een online marktplaats?

BikeExchange is geen online winkel, maar een online marktplaats. Het verschil? Het is eigenlijk heel eenvoudig: BikeExchange heeft geen fietsen en geen accessoires op voorraad. Wij zijn het platform waarop de gespecialiseerde fietshandelaren hun artikelen op het internet aanbieden. We doen dit omdat we denken dat je beter af bent met een specialist dan op een anonieme website. Fietsen en alle andere dingen in de buurt moeten passen. Daarom is het belangrijk om een proefrit te maken. Wanneer je een helm of fietskleding past, kan je er zeker van zijn dat de pasvorm correct is. Een lokale dealer is gewoonweg het beste adres.

Wie kan mij adviseren over het kopen van een fiets?

Dat kan, maar je vindt ons telefoonnummer hieronder. Maar onze dealers kunnen het nog beter. Zij zijn absolute specialisten voor alle vragen over fietsen, adviseren is hun taak. Ze hebben ook veel fietsen op voorraad - een proefrit zegt vaak meer dan enig advies! In onze blog vindt je er ook veel koopadvies over allerlei onderwerpen.

Ik ben op zoek naar een specifieke fiets, hoe vind ik die bij jou?

Je kan de fiets die je zoekt invoeren in de zoekbalk of gebruik maken van de categorie- en merkzoekfunctie. Alle andere artikelen zijn ook te vinden via de zoekbalk of het menu.

Kan ik een fiets testen?

Ja!! Als je je droomfiets bij een dealer in de buurt hebt gevonden, kan je hem daar uitgebreid testen. Gebruik gewoon een van de contactmogelijkheden (e-mail, telefoon, adres) en neem direct contact op met de dealer om een afspraak te maken.

Heb je ... in voorraad?

Nee, dat hebben we niet. Maar onze bijna 400 gespecialiseerde fietsdealers in heel Duitsland hebben zeker het juiste voor je. Neem eenvoudigweg contact op met een van de dealers en vraag of het product in de door je gewenste maat of kleur beschikbaar is.

Hoe vind ik een dealer in mijn buurt?

Je vindt de knop "Zoek een fietswinkel" bovenaan het menu. Als je erop klikt, opent zich een menu waar je onze dealers per stad, postcode of regio kan vinden. Ze staan ook allemaal op een kaart. Als je op een van de punten op de kaart klikt, opent zich een venster met het adres van de fietswinkel. Daarnaast is er bij elk product informatie over de betreffende dealer. Je kan vragen stellen per e-mail of bellen met de dealer.

Hoe komen de prijzen tot stand? Kan ik met je ruilen?

Wij hebben niets te maken met het prijsbeleid van onze dealers. Ze zetten hun eigen prijzen op.

Hebben jullie hier koopjes?

Onze dealers hebben altijd speciale aanbiedingen voor je. Of goedkope modellen van het voorgaande jaar tegen spotprijzen. BikeExchange biedt altijd kortingsacties aan, waaraan veel van onze dealers deelnemen. Dan kan je rekenen op bijzonder voordelige aanbiedingen.

Wat betekent een onderzoek?

Bij BikeExchange vindt je op elke productpagina aan de rechterzijde alle informatie over de dealer die het artikel aanbiedt. Er is een contactveld waar je vragen kan stellen. Op de pagina met de zoekresultaten kan je ook op "vragen" klikken voor elk item. Ook kan je veel van onze dealers telefonisch bereiken. Zo kan je nagaan of het artikel nog op voorraad is, een proefrit maken of informatie krijgen over productdetails.

Heb je enige coupon campagnes?

Er zijn altijd voucher-campagnes op BikeExchange. Je kan de vouchers tijdens het bestelproces inwisselen. Onze dealers kunnen ook vouchers uitgeven, die je bij jouw volgende bestelling bij dezelfde dealer kam inwisselen.

Werk je ook samen met fabrikanten?

Veel topfabrikanten werken samen met BikeExchange, zij voorzien ons van de gegevens van hun fietsen, zodat het aanbod van onze dealers altijd up-to-date is. We krijgen ook veel productfoto's rechtstreeks van de fabrikanten. Zo krijg je een exact beeld vormen van de fietsen en accessoires.

Bestelling

Hoe werkt het bestelproces?

Op BikeExchange kies je het artikel dat aan je verwachtingen voldoet. Je kan dit doen via zoekopdrachten of via het menu. Vervolgens kan je het direct in het winkelwagentje leggen en naar de virtuele kassa gaan. Betaling kan worden gedaan via PayPal, creditcard (MasterCard, VISA), GiroPay en Klarna (voorheen Sofortüberweisung). Als je vragen heeft, kan je deze altijd direct aan de aanbieder stellen, de contactgegevens vind je aan de rechterzijde van de advertentiepagina.

Ontvang ik een orderbevestiging?

Ja, je krijgt deze via e-mail van ons. Het is ook jouw factuur, dus je moet deze bewaren of afdrukken en bewaren voor latere vragen of in geval van een klacht..

Hoe werkt Click&Collect?

Click&Collect combineert de voordelen van online bestellen met de voordelen van aankoop in de winkel. Je kan jouw keuze op het internet maken, het artikel aan jouw winkelmandje toevoegen, op Click&Collect klikken en betalen. Dan kan je het ophalen bij de winkelier. Dit bespaart op de verzendkosten en je kan ook een briefing krijgen in de winkel, wat erg handig is als het gaat om technische apparatuur. Click&Collect is vooral handig voor fietsen, omdat de fiets vaak gemonteerd moet worden. Je kan een afhaaldatum afspreken met de dealer en er zeker van zijn dat jouw fiets voor je klaar staat. Meer informatie over Click&Collect vind je op hier lezen.

Hoe werkt de aankoop direct in de winkel?

Net zoals je gewend bent. Je kan echter wel een voorselectie maken via onze online marktplaats en ook vragen of de dealer het artikel waar je naar op zoek bent echt nog heeft. Dit bespaart je zenuwslopende zoekopdrachten.

Hoe zit het met de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte, het gewicht of de waarde van de bestelling. Onze dealers berekenen de verzendkosten, deze worden tijdens het bestelproces bij het totaalbedrag opgeteld. Meer informatie vind je hier?

Kan ik meerdere artikelen tegelijk bestellen?

Natuurlijk kan dat. De actuele verzendkosten vindt u in uw winkelwagen. Natuurlijk kunt u ook bij verschillende dealers bestellen - maar dan is een combinatiezending niet mogelijk.

Is er een minimale bestelwaarde?

Nee, dat is er niet.

Ik ben op zoek naar iets specifieks, maar ik kan het niet vinden op BikeExchange. Kan ik het artikel nog steeds bestellen?

Veel van onze dealers zetten niet hun hele assortiment op het internet. Als je het rechtstreeks aan de dealers vraagt, is het mogelijk dat er schatten zijn die nog niet ontdekt zijn.

Er klopt iets niet! Wat moet ik doen?

Te groot, te klein, de zending is beschadigd? Annulering is geen probleem tot 14 dagen na de bestelling. Gelieve ons en de verkoper te contacteren en de procedure met hen te verduidelijken. De kosten voor een retourzending zijn meestal voor rekening van de koper. Hier Je kan er meer over lezen.

Wat als de dealer de fiets niet meer heeft?

Als dit het geval is, neem dan contact op met ons of met de dealer - wij vinden zeker een oplossing. Wij proberen dan het door je gewenste product bij een andere dealer te vinden - of je kan direct bij de dealer een vervangend product kiezen. Natuurlijk kan je de bestelling ook te allen tijden annuleren.

Verzending en Betaling

Bestellen of kopen in een winkel - wat is beter?

Je kan veel van onze artikelen bestellen of via internet kiezen en in de winkel afhalen. Als je op zoek bent naar een specifiek artikel dat niet beschikbaar is in jouw regio, raden wij je aan om het snel en eenvoudig te bestellen. Als je een ritje wilt uitproberen, adviseren wij je natuurlijk om naar de fietswinkel te gaan.

Hoe verzend je? Hoe lang duurt het?

Onze dealers organiseren zelf de verzending. Daarom kiezen ze ook de rederijen zelf. Normaal gesproken duurt de verzending tussen de 3 en 10 werkdagen na de bestelling. Vaak kan je de verzendtijd vinden in de artikelomschrijvingen, wij verzenden zodra de bestelde artikelen klaar zijn voor verzending.

Waar kan ik mijn bestelling ophalen?

Je moet jouw bestelling ophalen bij de dealer die hem aanbiedt.

Hoe kan ik betalen?

Je kan betalen via PayPal, creditcard (MasterCard, VISA), GiroPay en Klarna (voorheen Sofortüberweisung). Het hele betalingsproces wordt afgehandeld door een beveiligde gecodeerde server, meer informatie vind je hier.

Wat is de veiligste manier om te betalen? Wat is het snelste?

Alle aangeboden manieren om jouw bestelling te betalen zijn absoluut veilig, de snelste manier is, volgens de ervaring, PayPal.

Kan ik een specifieke leveringsdatum afspreken?

Je kan een specifieke datum afspreken met de dealer, maar zodra jouw bestelling in handen is van de rederij, heeft de dealer geen invloed op de levering. Grote artikelen zoals fietsen of fietsenrekken worden meestal verzonden door een rederij waarmee je telefonisch een leveringsdatum kan afspreken.

Mijn bestelling komt niet binnen, wat kan ik doen?

Je moet eerst aan de dealer vragen of en wanneer de bestelling is verzonden. Als het al onderweg is, kan een volgsysteem informatie geven over de plaats waar de goederen zich bevinden.

Fietsadvies

Welke fiets past bij mij?

Je hebt nog steeds geen idee welke fiets het moet zijn? Wij adviseren je graag! Op onze site vind je vele van Aankoopadvies, van een algemeen fietsaankoopadvies tot gedetailleerd advies over individuele fietscategorieën in onze blog.

Ik zou graag een e-bike willen kopen, maar ik ben niet bekend met de technologie. Wat is belangrijk voor de aankoop?

Geen probleem. We hebben een grote e-bike koopgids samengesteld waarin u alles kunt vinden wat u moet weten. Als er nog vragen zijn, helpen onze dealers u graag.

Welke kinderfiets is de juiste voor mijn kind?

Een kinderfiets moet aan zeer speciale eisen voldoen. Daarom hebben we wat inkoophulpmiddelen voor je, bijvoorbeeld een Aankoopadvies of een hulp voor veilig rijden met kinderen in het verkeer.

Welke accessoires heb ik nodig?

Dit hangt af van verschillende factoren - rijstijl, hoeveel tijd je op de fiets doorbrengt, welke tijd van het jaar je op de weg wilt zijn, enz.. Sommige accessoires moeten echter altijd bij de hand zijn:

  • een helm (op aankoopadvies)
  • reparatieset / reserveslangen en een pomp
  • regenkleding
  • een goede fietsronde

Algemene informatie

Moet ik de fiets zelf in elkaar zetten?

De fietsen worden voorgemonteerd geleverd in een speciale transportverpakking. Bij sommige fietsen moet je nog steeds de pedalen bevestigen. Om jouw nieuwe fiets in een platte doos te laten passen, wordt het stuur in de lengterichting geplaatst, je moet deze uitlijnen en de houder vastdraaien.

Welk gereedschap heb ik nodig?

Het is het beste om tijdens het bestelproces aan de dealer te vragen wat voor bouwwerkzaamheden je kan verwachten en welk gereedschap je nodig hebt in welke maat.

Waar kan ik alles over fietsen te weten komen?

We houden je op de hoogte van alles wat er in onze blog over tweewielers te weten valt. Daar vind je interessante informatie uit de wielerwereld, gedetailleerd koopadvies of onze mening over nieuwe releases op de markt.

Moet ik mijn bestelling beoordelen?

Nee, natuurlijk niet. Maar we zijn altijd blij met positieve feedback. Net zo belangrijk zijn tips over hoe we ons werk in de toekomst kunnen verbeteren.

Krijg ik een garantie?

Voor alle producten die via BikeExchange worden gekocht, geldt in principe de wettelijke garantiebepaling met een garantieperiode van twee jaar. De garantie wordt altijd afgehandeld door de verkopende dealer, dus je moet contact met hem op nemen in geval van een klacht. Meer informatie vind je hier.

Ik heb vragen, kan ik je bereiken bij BikeExchange?

Tuurlijk, onze telefoon is doordeweeks druk bezet van 10:00 tot 16:30 uur, je kan ons bereiken op +32 (0) 3 233 90 03. We kijken er naar uit om van je te horen!

Meer informatie

Levering & Verzending

Betalingsmiddelen

Click & Collect

Retour- & klachtenbeleid

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief