Plaats een advertentie

Trek Domane SLR 2023: Dit is wat het nieuwe Topmodel te bieden heeft

april 20, 2023
Trek Domane SLR 2023: Dit is wat het nieuwe Topmodel te bieden heeft

De Domane was oorspronkelijk ontworpen als een endurance racefiets om rijders overal te brengen. Overal, van overwinningen in Parijs-Roubaix tot hun eerste eeuw. Nu, in zijn vierde editie, is de Domane even verfijnd en veelzijdig als altijd. De focus op prestaties zorgt voor een nieuw, lichtgewicht frame, ruimte voor grote banden en dezelfde soepele rijeigenschappen als zijn voorgangers. soepele rijkwaliteit als zijn voorgangers. We laten je kennismaken met alles wat je moet over de 2023 Trek Domane SL, SLR en RSL.

Ontdek alle Trek racefiets aanbiedingen op de markt

Een winnend debuut

domane_1-png

De vierde generatie van de Domane mag dan volledig nieuw zijn, maar scherpe waarnemers zullen merken dat de motor tijdens de Spring Classics voor het eerst aan het publiek werd onthuld. aan het publiek. De professionele mannen- en vrouwenteams reden de nieuwe fiets in de Parijs-Roubaix zeer succesvol. In de vrouwenwedstrijd won Elisa Longo Borghini op het nieuwe model uit een kopgroep. won uit een kopgroep op het nieuwe model, terwijl haar ploeggenote Lucinda Brand ook eindigde Lucinda Brand eindigde ook op het podium op de derde plaats. De Domane heeft een track record van succes in de kasseiklassiekers, die teruggaat tot Fabian Cancellara, die van 2012 tot zijn die van 2012 tot zijn pensioen in 2016 consequent succesvol was op dit platform, terwijl Lizzie Deignan in 2021 de eerste editie van de Paris-Roubaix femmes op een Domane won.

Lichter, aerodynamisch en gemakkelijk aanpasbaar

new-2023-trek-domane-sl-slr-launch-6-
jpg

Waarschijnlijk de grootste vernieuwing in de Domane-serie is de royale gewichtsbesparing die mogelijk is in zowel de SL als de SLR modellen. mogelijk zijn. De SLR varianten zijn voorzien van de nieuwste OCLV carbonvezels uit Trek's 800 series. 800 serie carbonvezels die, in combinatie met de IsoSpeed hieronder beschreven verbeteringen, tot 700g totaalgewicht besparen, terwijl de SL modellen tot 300g besparen. 300g op de SL versies. Bij de presentatie van de nieuwe generatie legde Trek uit dat een van de belangrijkste doelen van de vierde generatie is om het instapmodel SL 5 onder de 9 kg te brengen voor een complete opbouw. complete opbouw. De gewichten voor het hele product variëren van 8,93 kg voor het instapmodel SL 5 tot een concurrerende 7,25 kg voor de SLR 9 in maat 56 - dus je kunt zeggen dat het doel is bereikt.

new-2023-trek-domane-sl-slr-launch-3-
jpg

Afgezien van de gewichtsbesparing is het frame een veel verfijnder platform dan zijn voorganger, vooral in termen van aerodynamica. Trek heeft zijn Kammtail Virtual Foil (KVF) buisvormgeving in belangrijke gebieden van de Domane verbeterd, met name de diepere balhoofdbuis in de diepere balhoofdbuis, de verkorte onderbuis en de zandlopervormige bovenbuis. De verandering naar een D-vormige zadelpen zou ook een positief effect hebben op de aerodynamica. aerodynamica. Trek heeft geen windtunnelgegevens gepresenteerd om de aerodynamische aerodynamische voordelen, maar de gewichtsvermindering en de slankere vorm van de framebuizen zullen een framebuizen in de praktijk zeker merkbaar zijn.

De Domane 2023 heeft ook een aantal consumentvriendelijke verbeteringen die die het onderhoudsgemak verbeteren. Deze omvatten een herzien geïntegreerd kabelsysteem, waarbij de behuizingen vanaf de voorkant van de fiets voor de stuurbuis worden gestoken voorkant van de vorkstuurbuis, een T47 trapasstandaard en compatibiliteit van draadloze en en mechanische groepensets op SL- en SLR-frames, terwijl het interne opbergsysteem is overgenomen van het vorige model.

Verminderde IsoSpeed

new-2023-trek-domane-sl-slr-launch-5-
jpg

Het IsoSpeed-trillingsdempingssysteem, dat voor het eerst werd gebruikt op de originele Domane voor het eerst gebruikt op de originele Domane, is ongetwijfeld de populairste racefiets van het bedrijf uit Wisconsin en doet een en doet geweldig werk door hobbels te absorberen en comfort te bieden voor langere ritten. en biedt het nodige comfort voor langere ritten. Met de algemene invoering van bredere, meer meegaande banden, en in een poging het gewicht te verminderen, heeft Trek besloten om heeft besloten de IsoSpeed elastomeertechnologie te vereenvoudigen. Dit betekent, dat het systeem volledig is verwijderd van de voorkant van de fiets. onderhoud, en dat het logge, verstelbare IsoSpeed systeem op het achterwiel is achterwiel is veranderd in een eenvoudiger, niet-verstelbaar systeem, dat is geïntegreerd in de geïntegreerd in de verbinding tussen zadelpen en onderbuis. Van het eenvoudigere systeem wordt gezegd dat het dezelfde conformiteit en rijkwaliteit als zijn voorganger, zonder het gewichts gewicht nadeel van het oude verstelbare systeem.

Plaats voor breed rubber en accessoires

new-2023-trek-domane-sl-slr-launch-2-
jpg

Ook al biedt de vierde generatie iets meer vermogen dan zijn voorgangers, toch zijn er nog een aantal kenmerken die de veelzijdigheid van de nieuwe machine vergroten. In combinatie met het eenvoudiger IsoSpeed systeem past de vierde generatie Domane generatie Domane past comfortabel op banden tot 38 mm breed (35 mm met spatborden) en is seri spatborden) en is standaard verkrijgbaar met 32 mm banden in fietswinkels.

Trek zelf stelt dat deze 38 mm nogal conservatief is en 6 mm extra ruimte rond de band toelaat. 6 mm extra speling rond de band toestaat, wat betekent dat breder rubber kan worden gebruikt kan worden als je een fiets zoekt voor dubbel gebruik. Qua accessoires heeft de Domane standaard bevestigingspunten voor spatborden als standaard, terwijl zowel de SL als SLR frames bevestigingspunten hebben op de bovenbuis voor een bento-tas - perfect voor lange tochten.

Beperkte oplage

domanerslframeset_23_37304_a_primary-
png

Naast de Domane SL en SLR is ook een exclusieve RSL optie aangekondigd. Oorspronkelijk werd de Domane RSL gemaakt volgens de veeleisende normen van professionele teams van mannen en vrouwen. Hij is alleen verkrijgbaar als frameset en er wordt gezegd dat hij meer dan 100 g bespaard ten opzichte van het topmodel SLR. Dit is grotendeels te danken aan het weglaten van de genoemde spatbord- en kofferbevestigingen, terwijl de speling is iets beperkter tot 35 mm en het opbergvak voor de onderbuis is ook is ook verwijderd. Geometrisch is de RSL voorzien van Trek's H1.5 pasvorm, die dankzij een kortere bovenbuis en langere reach in vergelijking met de Endurance pasvorm van de Domane van de Domane SL en SLR.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief