Plaats een advertentie

Orbea 2021: Dit zijn de nieuwe modellen

november 13, 2020
Orbea 2021: Dit zijn de nieuwe modellen

Orbea heeft een aantal modellen een facelift gegeven met onder andere een lichter frame voor de Oiz en een nieuwe, goedkopere modelvariant voor de Orca. Je kunt de hoogtepunten hier zien.

Ontdek alle 2021 Orbea modellen op de marktplaats

Orbea Orca OMR 2021

orbea-orca-omr-2021-jpg

Type: Racefiets / endurance racefiets
Gebruik: Hoogtemeters, racen, lange afstand

Orbea rockt ook de combinatie van aerodynamische sprinter en lichtgewicht racer. Met de Orca OMX presenteerden de Spanjaarden dit al in 2020, nu volgt een meer betaalbare OMR-versie van de Orca, die meer focust op rijervaring en comfort. In vergelijking met de OMX gebruikt het OMR-frame meer afgeronde buisvormen die het comfort verbeteren en het gewicht verminderen. Orbea beweert 5% meer flexibiliteit en 10% betere trillingsabsorptie te hebben bereikt. Natuurlijk moet je meer gewicht accepteren: met 1030 gram weegt het OMR-frame maar liefst 200 gram meer dan de nieuwste OMX-versie. Orbea biedt een extra stuurconfiguratie voor nog meer comfort: naast het klassieke racestuur is er een stuur met een rize van 20 mm en een 5 mm korter bereik, wat zorgt voor een meer ergonomische en rechtop zithouding. De nieuwe OMR-versie is verkrijgbaar vanaf € 1.999, - (Orbea Orca M40), het topmodel met het nieuwe comfortframe kost € 4.499, - (Orca M21eTeam, op de foto). Wie weer voor het OMX-frame kiest, kan tot € 8.999 uitgeven aan de Orca M11eLTD met SRAM Red eTap.

Ontdek alle 2021 Orbea racefietsen op de marktplaats

Orbea Oiz OMX 2021

orbea-oiz-omx-2021-jpg

Type: 29er race-fully
Gebruik: XC, marathon, trail

Een volledig nieuw carbonnen jasje voor de Oiz. Het Spaanse Orbea stuurt de Oiz het nieuwe seizoen in met de nieuwe OMX-carbon technologie en wil de momenteel lichtste XC volledig ter wereld hebben gebouwd. Dat is pas een aankondiging. Het frame zou 250 gram lichter zijn geworden, alleen Orbea weet hoe. Het zijn in ieder geval nieuwe carbonvezels waarvan de optimale gelaagdheid door uitlijning op tal van prototypes is getest om de best mogelijke formule voor gewicht/stijfheid te ontwikkelen. Dit is samengebracht in de afkorting OMX. De OMR-modellen gebruiken dezelfde carbon lay-out als hun voorganger en zijn praktisch ongewijzigd, de aluminium modellen zijn ook overgenomen van het vorige modeljaar. Verdere innovaties op de nieuwe Oiz OMX zijn het stuur en de stuurpen van ons eigen bedrijf, een nieuwe flatmount voor de remmen (tot 160 mm diameter) en kortere liggende achtervorken, die ook wat gewicht bespaarden. De achterkant blijft verder ongewijzigd, evenals de optisch clean geïntegreerde rocker- en demperregeling. De Oiz OMX zal verkrijgbaar zijn als een XC-variant met een vork van 100 m en een TR-variant met een vork van 120 mm. Vrijwel alles kan met Orbea worden aangepast via het MyO-programma. Het instapmodel Oiz M-Pro OMX begint bij € 5.299, terwijl het topmodel Oiz M-LTD OMX (foto) in de winkel verkrijgbaar is voor € 8.599 en laat met de SRAM XX1 Eagle ACS-drive en Fox chassis weinig te wensen over. De XC- of TR-versie maakt geen verschil in prijs.

Ontdek alle 2021 Orbea racefietsen op de marktplaats


Je bent op zoek naar goedkope restvoorraden? > Naar Orbea aanbiedingen


Foto's: fabrikant

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief