Plaats een zoekertje

Achtergrond

BikeExchange.be werd eind 2015 gelanceerd & maakt deel uit van het Australische Marketplacer. Met de lancering in de BeNeLux zet BikeExchange een nieuwe stap in de globale expansie van de nu al grootste marktplaats ter wereld voor #everythingbike.

Het succes van BikeExchange in Australië & Nieuw-Zeeland is ook de doelstelling in de andere landen: de fietsindustrie ondersteunen en duurzaam ontwikkelen met de blik op de toekomst. BikeExchange.be is de online fietsportaal waar fietsers (van occasioneel tot fanatiek) alles kunnen kopen en verkopen wat met fietsen (dus ook onderdelen, accessoires, kledij, vakanties, etc.) te maken heeft. Ons motto: SELL IT. BUY IT. RIDE IT.

Het succes van het BikeExchange concept

Alleen uitbaters met een echte, fysieke winkel kunnen hun producten te koop aanbieden. Zo geeft BikeExchange deze –soms kleine- vak handelaars een luide en kosten efficiënte stem op het internet. Zo garanderen we dat hun competentie en ervaring ook in de toekomst tegen de steeds groter wordende online concurrentie bestand is. Het voordeel voor consumenten en potentiële kopers: ze kunnen in één oogopslag, 24 op 24, een overzicht te krijgen van wat er op de markt te koop is. Men kan rechtstreeks contact opnemen met de handelaar en koopt voor zichzelf de meest geschikte fietsproducten. En wanneer het tijd is voor een nieuwe of betere fiets, kunnen particuliere klanten ook gebruik maken van hun "tweedehands artikel" verkopen via BikeExchange.be. EENVOUDIG. VEILIG. GRATIS.

Voor meer informatie over het BikeExchange.be concept klik HIER

Marketplacer

Ons moederbedrijf verenigt een reeks gerenommeerde online marktplaatsen zoals tinitrader.com.au, houseofhome.com.au en niet in het minst het vlaggenschip van de groep: BikeExchange.com.au. Deze marktplaats werd opgericht door Jason Wyatt en Sam Salter als een start-up in 2007. De website groeide zo snel dat dit al snel de leidende portaalsite in de Australische fietsindustrie werd. In de afgelopen 4 jaar verdedigde BikeExchange.com.au haar positie als de onbetwiste " # 1 fiets website van Australië" voor het kopen en verkopen van fietsen, fietsonderdelen en accessoires. Elke maand registreert de website 4,5 à 5 miljoen zoekacties (een indrukwekkend aantal als je bedenkt dat Australië slechts ongeveer 22 miljoen inwoners heeft) naar de meer dan 50.000 vermelde artikelen, en meer dan 60% van alle Australische fietswinkels verkopen hun producten - in aanvulling op hun winkel - via BikeExchange.com.au.

Awards (BikeExchange.com.au)

De fenomenale groei en duurzame impact van het BikeExchange businessmodel heeft dan ook de aandacht getrokken van de meest invloedrijke personen binnen het Australische bedrijfsleven. BikeExchange.com.au en de oprichters wonnen enkele van de meest gerespecteerde businessawards in Australië. 2013 Ernst & Young Young Entrepreneur Of The Year® - erkend als een van 's werelds meest begeerde awards voor ondernemers. Jason Wyatt en Sam Salter werden gekozen als de winnaar van de ‘Southern Region’. 2012 - Telstra National Business of the Year – Sinds 1992 onderscheidt deze award Australische bedrijven die zijn erkend worden als "motor" voor de Australische economie.

BikeExchange Awards Ernst   Young Telstra. Credit Lucas Dawson

Wie staat achter BikeExchange in Europa?

Als fervent fietser en triatleet is de Australiër Ryan McMillan verantwoordelijk voor de lancering van BikeExchange.de. Met een achtergrond als auditor speelde hij een lange tijd een leidende rol in het succes van het Australische moederbedrijf voordat om persoonlijke redenen samen met zijn Duitse echtgenote naar Duitsland verhuisde. Zijn internationale ervaring met bedrijven zoals KPMG, General Motors, Royal Dutch Shell, AOL en Allied British Bank is waardevol bij het succesvol uitbouwen van het Australische business model in Europa.

BikeExchange BeNelux

BikeExchange BeNeLux wordt geleid door Koen Demyttenaere. Na een opleiding in sportmanagement en general marketing werkte hij bij Decathlon & Omega Pharma, waar hij mee instond voor de internationale uitbouw van het sportvoedingsmerk Etixx. Hierdoor beschikt hij over de juist kennis van de sport & fietsindustrie om verder te werken aan het succes van BikeExchange.

Nederland heeft met 94% een van de hoogste internetpenetraties van Europa. Hoewel Belgîe iets achterophinkt met 82%, blijft dit ook een van de koplopers. In 2013 gebruikte 83% van de Nederlanders het internet voor het opzoeken van productinformatie. Dat is na het sturen van e-mails de belangrijkste internetactiviteit! BikeExchange.be & .nl zijn perfect gepositioneerd om te profiteren van deze hoge onlineactiviteiten. Op ons fietsportaal kunnen consumenten productopzoekingen doen en daarna bij de BikeExchange.be adverterende fietswinkels shoppen.

HeraldsunNewspix BikeExchange

Dit artikel delen

Lees ons e-mail en privacybeleid